22 Ekim 2010 Cuma

Endüstriyel Otomasyon Eğitimi Nasıldır?


İçinde bulunduğumuz zamanda kontrol uygulamalarında bilgisayar teknolojisinden azami ölçüde faydalanıyoruz. Kontrol teknolojilerinin çeşitlenmesi ve karmaşıklaşması alanında uzmanlaşmış personel ihtiyacını artıtmıştır.

Ülkemizdeki birçok teknik eğitim kurumunda ‘Elektrik, Elektronik, Makina veya Kimya Mühendisliği Programları’ içinde endüstriyel otomasyon alanına destek niteliğinde eğitim verilmektedir.

Endüstriyel otomasyon eğitiminin başarılı olabilmesi için , teknolojik bilgi ve beceriye sahip eğitimci sayısının yanı sıra laboratuvarların etkin ve işler durumda olması için gereken maddi kaynağın bulunması gerekmekte.


İTÜ-Siemens işbiriğiyle 1997 yılından itibaren  ‘Endüstriyel Otomasyon Laboratuvarı’ bu işbirliğe örnek olarak gösterilebilir. Kuruluşundan itibaren bu labaratuvarda Siemens s7-200 Plc üzerinde yüzlerce kişiye eğitim verilmiştir. Bu eğitim 2001 yılından sonra SIMATIC S7-300’ ve ‘S7-400’ PLC ler ile devam etmiştir. 2003 yılında SMC-Entek işbirliği sonucu ‘Elektropnömatik’ ve ‘Mekatronik’ eğitimine imkan sağlayan yeni donanımlar eklenmiştir. 2006 yılından itibaren Simotion’ ile ilgili eğitim, uygulama ve araştırma etkinlikleri başlatılmıştır.

Endüstriyel otomasyon denilence akla;

-endüstriyel kumanda, süreç kontrolü, hareket kontrolü, endüstriyel veri iletişim sistemleri, süreç izleme ve denetim sistemleri gelmektedir.


Ülkemizde bu tür eğitimlerin artırılması dileğiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder